Datum:
19 maart 2021
Uur: 08:30 - 17:30
Prijs: 1.752 euro
Lesgever: o.a. Peter Verhasselt, Nick Boucart, Pascal Pollet & Jürgen Tanghe
Thema: Digital Services
Aangeboden door: Sirris
Vier sessies begeleiding door een deskundige. Hij die staat u bij in het implementeren van een technologische oplossing. Verschillende bedrijven met gelijkaardige uitdagingen delen hun ervaringen en inzichten. Lees meer
Dit initiatief biedt groepscoaching aan voor bedrijven die hun product of dienst (volledig of deels) willen digitaliseren. Het gaat om een traject samen met zeven andere (niet-concurrerende) bedrijven op basis van een eigen case, waarbij leren en zelf doen centraal staan. Praktisch gaat het om een combinatie van vijf halfdaagse groepssessies en individuele coaching.
Steeds meer bedrijven evolueren naar het aanbieden van software- en data-gebaseerde diensten. Maar hoe daaraan beginnen? Met welke elementen moet worden rekening gehouden? Hoe zet u uw idee voor een digitale dienst om tot een concrete oplossing? En wat is de impact van een digitale business op de verschillende facetten van uw onderneming? Sirris en Agoria bieden een gefaseerde ondersteuning in groep aan, om snel tot concrete stappen vooruit te komen. Dit via een traject samen met zeven andere (niet-concurrerende) bedrijven op basis van een eigen case, tijdens vijf groepssessies, met individuele ad-hoc coaching tussen de sessies door. Meer over de precieze aanpak en de opbouw van de sessies leest u op onze blog.
De groepssessies van een halve dag bestaan telkens uit de thematische input van een expert, de presentatie van de case toepassing door de deelnemers en de discussie van de groep en de expert hierover:
Session 1: job to be done & value for whom
o Objective: understand the job of your user/customer and why he wants to buy from you. Apply the basics of design thinking and customer development
o Participant presentation: pitch idea
Session 2: sales argumentation, sales (off line) & landing page (on line) communication
o Objective: design your message related to the job to be done and customer value
o Participant presentation: customer development feedback & investor pitch
Session 3: adoption benefits & risks, objection handling & pricing
o Objective: make the context of the buying decision more explicit
o Participant presentation: landing page
Session 4: product management, segmentation & sales funnel
o Objective: schematize the traction steps for the different customer segments
o Participant presentation: schematize the sales argumentation in respect to segments and sales funnel steps
Session 5: tech stack and financial modelling
o Objective: impact of pricing and other business parameters on the financial scenario’s
o Participant presentation: final investor pitch & financial model
Gezien de ruime ervaring van het team met digitale groeibedrijven is het geen probleem om de thema’s aan te passen aan de verwachtingen van de groep indien dit relevant is.
Peter Verhasselt en Nick Boucart, senior advisors product management en software engineering, Sirris.
Peter en Nick zijn de auteurs van Hyperscale and Microcare, The digital Business Cookbook, waarvan een exemplaar is voorzien voor elk team
Pascal Pollet, senior advisor strategy en QRM, Sirris
Jürgen Tanghe, design strategist, Studio Dott
Ad-hoc experts van Agoria
De sessies worden in het Nederlands gegeven; het voorziene materiaal is in het Engels.
De sessies worden gespreid over een periode van 3 à 4 maanden (gemiddeld 1 sessie om de 3 weken) en de eerste 4 sessies vinden vinden plaats op 19 maart, 8 april, 29 april en 20 mei.
150 experts helpen bedrijven de juiste technologische keuze te maken en hun innovatieprojecten succesvol te realiseren. Gecombineerd met hoogtechnologische infrastructuur en een uitgebreid industrieel partnernetwerk, zorgt Sirris voor future proof bedrijven.